HTML

Franckarika

Teher alatt nő a nyögés...

Friss topikok

  • tisztakéz: De a képén elég vastag a bőr!!!! (2012.05.01. 19:36) dolgozatok, legények
  • ver@s kan-tár: @kzoltana: Az élet mostanra meg is válaszolta a kérdésedet: igen. Arra ébredtünk. Többeknek azért ... (2012.04.01. 20:58) dekadencia
  • kzoltana: Szoláriumban az ország, vagyis ég a pofánk. www.vagy.hu/tartalom/cikk/1977_schmitt_schnitt_sitt Sc... (2012.03.30. 18:23) predesztinátum
  • kzoltana: Kósa Lajost meg „doktor”-nak titulálják hivatalos helyeken is, pedig még egyetemi végzettsége sinc... (2012.03.28. 17:55) derekasan
  • promontor: Hát, érdemes végigolvasni szinte az összes szlovák megnyilatkozást. Ugyanezek a szándékos és megal... (2009.08.22. 09:12) okkal, hatásfokkal

Linkblog

menet, irány

2015.03.09. 23:03 :: ver@s kan-tár

Mai nappal kiábrándultam egy váltig hangoztatott tézisemből. Az élet cáfolt rá. Hogy a MÁV nem nyújt, soha nem nyújt elégséges szolgáltatást. Ma megtette.
.
A 19.41-es – újabban, mármint a váci vonalon: S-70-es megnevezéssel futó szerelvény, csak hogy valami érthetetlen kódolással is megkergítsék a még vasúton utazni kénytelen törzsközönséget; olyan ez, mint a HÉV-vonalak átnevezése egytől kilencig –, na szóval: a 19.41-kor a menetrend előírása szerint javában startoló vonat úgy négy perccel e meghirdetett indulás előtt kúszott be a Nyugatiba, és hogy senki tévedésben ne maradjon, a szolgáltató azonnal rákezdett a mantrára. A hangszórókon át. Valami jó halkan és alig kivehetően cirpelő női hangocska szórta az igazságot. A vonat a régebbi, még a MÁVAG-konstruálta típus volt, ami vagy harminc éve fut már, tízévenkénti nagygenerálon átesve, bár egyik eddigi sem lendített valami sokat rajta. Konstrukciónak éppoly hitvány maradt, mint ahogy komfortfokozata is a béka segge alatt tanyázik. Késő szocializmus kori relikvia.
.
De a szöveg, az aztán megérte a késést! Ismétlem, ez a váci-szobi fővonalon esett. Idézem: "Tisztelt utasaink! A jármű baleset miatt várakozik. Köszönjük türelmüket és megértésüket." (Közben az ajtók záródtak, a szerelvény kiindult a pályaudvarról.) "A jármű műszaki hiba miatt várakozik." (Ezt aztán német és angol nyelven is ledarálta, miközben döcögtünk ki a váltókon át.) "A jármű meghibásodott, kérjük, szálljanak le a szerelvényről. A következő állomásról vonatpótló autóbusszal utazhatnak tovább." (A következő állomás, melynek ilyen helyre kis propagandát kerített a magnetofon, az a Rákosrendező pályaudvar volna, ahonnan még soha az életben nem indult vonatpótló autóbusz.) "A szerelvényen videokamerás rendszer működik." (Ezen ugyan nem.) "A jármű baleset miatt nem közlekedik tovább." (Két másodperc csend, az előtérben állók közül páran már tekeregtek kínjukban a röhögéstől.) "A következő állomás: Tatabánya. Köszöntjük Önöket Tatabányáig közlekedő járatunkon. Tatabánya következik. A jármű műszaki okok miatt nem közlekedik tovább. Köszönjük, hogy a vasutat választották." (Már csak ez kellett az amúgy is derűs közegnek. Visítottunk, a könnyeink potyogtak.) "A jármű műszaki okok miatt várakozik. Rákosrendező állomás következik. Kérjük, fokozottan vigyázzanak értékeikre, azokat ne hagyják őrizetlenül." (Ennyi, kapituláció, a MÁV nyert. És ekkor végre-valahára csakugyan befutottunk Rendezőre.)
.
Mit is mondhatnék erre? Ami kínálat csak akadt azon a felvételen, mind elibénk tárták. Ha a mi időnkkel nem is, azért minden mással meglehetősen bőkezűen bánt a MÁV. Dúskálhattunk a variációkban. Zavarba ejtő túlkínálat. De legalább lehetett választanunk.
.
Megtettük. Maradtunk mindannyian. Tisztelettel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://franckarika.blog.hu/api/trackback/id/tr537255667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása